Kelder » Realpyros café » Media berichten
2 weken geleden
Terreur met vuurwerk gaat door: gezin opnieuw slachtoffer van vernielingen

ETTEN-LEUR - Bewoners van een huis aan de Kwartel in Etten-Leur zijn afgelopen weekend opnieuw opgeschrikt door vernielingen aan de woning met vuurwerk en een steen. De politie is een onderzoek begonnen. In december werd bij het huis zwaar vuurwerk naar binnengegooid.

Zaterdagochtend ontdekte de bewoonster dat het keukenraam was kapotgegooid. De steen waarmee dat werd gedaan lag op het keukenblok.

Enorme knal
Daar bleef het niet bij. De bewoonster schrok zondagochtend rond kwart voor zes wakker van een enorme knal. Ze liep naar beneden en rook meteen de geur van vuurwerk. De ruit naast de voordeur bleek eruit te liggen.

Ook zat er een gat in de plaat onder het keukenraam. In de tuin lag een gehavende kliko De bewoonster heeft aangifte gedaan. De politie zoekt getuigen. Een wijkagent heeft het gezin maandagochtend bezocht en heeft met de gemeente overleg gehad over de vernielingen.

Vuurwerk
Op 30 december kregen de bewoners de schrik van hun leven toen vuurwerk via de brievenbus in het huis werd gegooid. Het huis raakte toen zwaar beschadigd.

Bron omroepbrabant.nl
2 weken geleden
'Explosieven' leiden tot aanhouding terreurverdachte Rotterdam

De tip van geheime dienst AIVD, op basis waarvan de politie in december Jaouad A. (30) oppakte, stelde dat de Rotterdamse terreurverdachte over explosieven beschikte. De explosieven die in zijn huis werden aangetroffen, waren 188 cobra’s, illegaal vuurwerk. ,,Niet heel vreemd, in december”, stelde A’s advocaat vandaag bij de eerste pro-forma zitting tegen de Rotterdammer.

Het Openbaar Ministerie vervolgt A. voor het voorbereiden van een terroristisch misdrijf. Justitie stelt dat hij tientallen jihad-filmpjes bekeek, waaronder video’s van onthoofdingen. Daarnaast zou hij op social media in verschillende nieuwsgroepen hebben gezeten waarin nieuws over IS werd doorgegeven. Bij de huiszoeking werden naast de cobra’s ook een kalasjnikov en kogels gevonden.

Kalasjnikov
Waarom hij die kalasjnikov had, wil A. voorlopig niet zeggen. Volgens zijn advocaat John Silvis is het geen reden hem van terreurplannen te verdenken. ,,Er zijn wel meer kalasjnikovs in omloop in Rotterdam.” A. zelf zegt dat hij de IS-filmpjes uit nieuwsgierigheid bekeek. ,,Dat is niet strafbaar toch? Dat ik tot een aanslag zou komen, is echt grote onzin. Ik lees dat de AIVD me al een jaar volgt, dan vraag ik u: wat heb ik in die tijd gedaan? Ik ben niet bezig met terrorisme, ik heb nergens opgeroepen tot aanslagen.” De Rotterdammer wil dan ook worden behandeld als een ‘gewone’ verdachte en niet langer vastzitten op de speciale, strenge terreurafdeling van de gevangenis in Vught.

De rechtbank besloot dat hij daar voorlopig toch vast blijft zitten. De AIVD-tip over explosieven in combinatie met websites en documenten die A. bekeek, waaronder ook pdf’s zaten waarop stond hoe je een bomgordel of een pijpbom maakt, zijn daar voldoende reden toe, vindt de rechter.

Bron Ad.nl
1 week geleden
'Schoten' in Nijmegen blijkt vuurwerk bij uitvaart

NIJMEGEN - De politie in Nijmegen is donderdagmorgen uitgerukt voor 'knallen of schoten in de Benedenstad', een wijk in het centrum van de stad.

Agenten gingen op onderzoek uit na diverse telefoontjes en ontdekten dat het geluid afkomstig was van een uitvaartceremonie, waarbij vuurwerk werd afgestoken. Er werd dus niet geschoten met een (vuur)wapen.

'Niks aan de hand', aldus de politie op Twitter.

Bron dg.nl
1 week geleden
Auto opgeblazen met zwaar vuurwerk in Helmond

HELMOND - Een auto in Helmond is maandagnacht opgeblazen met zwaar vuurwerk. Dit gebeurde op de Sperwerstraat, zo laat de wijkagent van Helmond-Noord op Twitter weten. Of het een gerichte actie was of een ‘gewone’ vernieling, is volgens de politie nog niet te zeggen.

De auto waarvan de motorkap werd opgeblazen, is volgens de wijkagent total loss. Watvoor vuurwerk er is gebruikt, is volgens de politie niet bekend.

"Maar we hebben het hier niet over een vuurwerkbom die de ramen van huizen in de buurt in hun sponningen deed trillen", zegt een woordvoerder. "Er is vuurwerk onder de motorkap gegooid, de motor is daarbij goed beschadigd geraakt en de kap is ontzet. Ook de voorruit van de auto is gebarsten."

bron omroepbrabant.nl
Reageren op dit topic
Wil jij ook reageren? Heb je al een account log dan nu in of klik hier om er gratis een te registreren.
REALPYROS.COM
Bij gebruik van onze website ga je automatisch akkoord met onze algemene voorwaarden en ons privacy beleid. Wij stellen ons in zijn geheel niet aansprakelijk voor aangeboden goederen en/of geplaatste reacties door derden.

© Copyright - 2013/2017